Drodzy mieszkańcy Pragi-Północ. 1 grudnia 2022 r. rusza jubileuszowa, 10. edycja budżetu obywatelskiego w Warszawie. Po raz kolejny będziecie mogli zdecydować, na co przeznaczyć pieniądze z budżetu stolicy.
Poznaliśmy również kwotę, którą otrzymała nasza dzielnica na rok 2024 w ramach budżetu obywatelskiego. Będzie to aż 2 637 105 zł.
W związku z tym, jeżeli macie ciekawe pomysły na m.in. warsztaty, imprezy czy inne przedsięwzięcia zgłaszajcie je! Najciekawsze propozycje wyłonione zostaną w połowie 2023 roku. Liczymy na Was!
Terminy przeprowadzenia etapów budżetu obywatelskiego na rok 2024 są następujące:
- Zgłaszanie projektów – od 1 grudnia 2022 r. do 25 stycznia 2023 r.
- Ocena projektów – od 26 stycznia do 4 maja 2023 r., w tym:
- Zamieszczenie w ESOG informacji o wyniku oceny projektów – 4 maja 2023 r.
- Odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania – od 4 do 31 maja 2023 r., w tym:
- składanie odwołań – od 4 do 11 maja 2023 r.
- rozpatrywanie odwołań – od 4 do 31 maja 2023 r.
- zamieszczenie w ESOG informacji o wyniku rozpatrzenia odwołania i przekazanie jej projektodawcy – 31 maja 2023 r.
- Głosowanie mieszkańców na projekty oraz ustalenie wyników głosowania – od 15 czerwca do 12 lipca 2023 r., w tym:
- głosowanie mieszkańców m.st. Warszawy na projekty – od 15 do 30 czerwca 2023 r.
- ustalenie wyników głosowania – od 1 do 12 lipca 2023 r.
- Podanie do publicznej wiadomości wyników głosowania – 13 lipca 2023 r.
Terminy pozostałych czynności w ramach budżetu obywatelskiego na rok 2024 są następujące:
- Publikowanie w ESOG informacji o potencjalnych skutkach realizacji projektu dla przestrzeni publicznej oraz społeczności lokalnej – do 31 maja 2023 r.
- Wycofanie projektu przez projektodawcę – do 1 czerwca 2023 r.
- Zgłoszenie przez mieszkańca mającego trudności z poruszaniem potrzeby głosowania poprzez przekazanie karty do głosowania przedstawicielowi Urzędu m.st. Warszawy – od 1 do 20 czerwca 2023 r.