Zasadnicze prace przy budowie mostu rozpoczęły się w marcu. Wiązały się z palowaniem, co jest podstawą posadowienia obiektu. Najpierw pale wbijano pod dwie podpory lądowe na prawym brzegu Wisły, następnie budowa wkroczyła na rzekę. 10 maja ten etap prac dobiegł końca. Pod wszystkie 7 podpór ulokowano w sumie 183 pale. 160 pali wbito (101 w dno rzeki, 59 na lądzie), a 23 wwiercono (przy przyczółkach przyszłego mostu). Wykonawca, czyli firma Budimex, musiał użyć tej właśnie techniki, bo mocował pale w miejscach, w których przeprawa połączy się z lądem. Dlatego zastosował pale CFA (Continuous Flight Auger), czyli wkręcane w grunt świdrem ciągłym.

Kolejnym etapem jest instalacja stalowych grodzic. Ich zadaniem jest utworzenie szczelnych obudów wykopu podpór – dlatego na rzece są pogrążane w dnie, a na lądzie wbijane w ziemię. Łącznie wykorzystane zostaną 584 grodzice. W nurcie rzeki póki co znalazło się 20 grodzic, przy podporze, która znajdzie się pośrodku Wisły. Instalowanie grodzic przy dwóch pozostałych podporach nurtowych planowane jest na 18 maja.

Wbijanie w ziemię grodzic pod dwie podpory lądowe po stronie Pragi-Północ rozpoczęło się jeszcze w kwietniu. Przebiegło na tyle sprawnie, że przy podporze bliżej ulicy Wybrzeże Szczecińskie już prowadzone są prace zbrojarsko-ciesielskie. Najpierw wylane zostało 19 m sześc. betonu wyrównawczego (tzw. korek betonowy) oraz ułożono 7 ton stali, którą następnie zalano 66 m sześc. betonu, by stworzyć podstawę filara. Obecnie finalizowane jest układanie zbrojenia, do którego wykonawca wykorzysta 3,8 tony stali. Następnym krokiem będzie wylanie 35 m sześc. betonu konstrukcyjnego filara. W przyszłym tygodniu pierwsza podpora będzie gotowa.

Kolejną będzie praska podpora bliżej rzeki. Na przyszły tydzień Budimex chce zalać beton wyrównawczy, a w kolejnym wykonywać zbrojenie. Ta podpora pochłonie znacznie więcej materiałów – do przygotowania zbrojenia fundamentu zużyte zostaną ponad 32 tony stali.

Po stronie Bulwarów Wiślanych obecnie również trwają prace. Wiążą się z wbijaniem stalowych grodzic pod mur oporowy w miejscu, gdzie most będzie się łączył z lądem. Wbite zostaną tutaj aż 142 grodzice. Dotąd Budimex ulokował 36 z nich.