PRZEDSZKOLE nr 174

Markowska 8
03-742 Warszawa
Historia firmy i jej prezentacja

Przedszkole przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności, zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach.

Przedszkole nie posiada statusu przedszkola specjalnego.

W Przedszkolu Nr 174 zajęcia odbywają się w języku polskim. Organem prowadzącym przedszkole jest  Miasto Stołeczne Warszawa. Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.

Wykaz produktów i usług

W naszym przedszkolu realizujemy programy własne, warszawskie i ogólnoposlkie oraz inowacyjne, w tym:

  • MIEJSKI PROGRAM WSPIERANIA EDUKACJI EKOLOGICZNEJ MIASTA  STOŁECZNEGO WARSZAWY - celem programu jest       kształtowanie wrażliwości ekologicznej dzieci przez stosowanie atrakcyjnych form edukacji. Dzieci maja możliwość nauki przez poszukiwanie, odkrywanie, przeżywanie i eksperymentowanie.
  • MAMO TATO WOLĘ WODĘ - został zainicjowany przez Żywiec Zdrój S.A. w 2009 roku w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dziecka
  • CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – propaguje ideę codziennego głośnego czytania dzieciom w domach, przedszkolach i szkołach, dzięki któremu uczą się one myślenia, rozwijają swe umiejętności językowe, doskonalą pamięć i wyobraźnię, poszerzają wiedzę, lepiej rozwijają się psychicznie, umysłowo i społecznie. Głośne czytanie dzieciom to znakomita metoda wychowawcza i najlepsza inwestycja w przyszłość dziecka.
  • AKADEMIA AQUAFRESH – III EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU EDUKACJI ZDROWOTNEJ DLA PRZEDSZKOLAKÓW – stawia sobie za cel nauczenie jak największej grupy dzieci zasad higieny jamy ustnej poprzez zabawę, ale i regularne zajęcia praktyczne, które mamy nadzieję, dzięki kontynuowaniu wraz z rodzicami w domach, przyczynią się do zmniejszenia odsetka dzieci z próchnicą w Polsce.
  • DZIECIAKI NIE PŁACZĄ - program adaptacyjny dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola
  • RODZICE I NAUCZYCIELE PARTNERAMI WE WSPÓLNYM DZIAŁANIU – przedszkolny program współpracy z rodzicami.
  • TĘCZOWY ŚWIAT – program do nauczania zajęć edukacyjnych z zakresu wychowania plastycznego.
  • PRZEDSZKOLAK – MAŁY PATRIOTA–program przeznaczony dla dzieci 4, 5, 6 – letnich. Jego głównym założeniem jest pokazywanie wartości patriotycznych: miłości do ojczyzny oraz poznawanie symboli narodowych.
  • ZUCHY W PRZEDSZKOLU – jest to nowa forma poszerzania wiadomości i umiejętności u dzieci. Poznawanie poprzez zabawę rozwija u wychowanków zainteresowania i uzdolnienia. Dzięki chęci zdobywania ”sprawności” dziecko mobilizuje się do działania, kształtuje poczucie własnej wartości, pozwala wykazać się pomysłowością, inicjatywą i samodzielnością, sprzyja pozbyciu się nieśmiałości. Zuchy w przedszkolu mogą zdobywać sprawności z całą grupą lub indywidualnie
  • ZDROWIE W KOLORACH - innowacja pedagogiczna - jej celem jest rozbudzenie u dzieci zdrowego trybu życia, uświadomienie im, jak ważne jest codzienne spożywanie owoców i warzyw oraz kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Ważne jest by dzieci potrafiły samodzielnie dokonywać świadomych wyborów, znały ryzyko związane z nieprzestrzeganiem zasad zdrowego stylu życia, zdobyły wiedzę oraz umiejętności jak zachować się w sytuacjach mogących stanowić zagrożenie dla ich zdrowia

Podczas dni adaptacyjnych w naszym przedszkolu, wskazane jest by:

  • ubranie dziecka nie miało zbędnych guzików, sprzączek, ozdób,
  • spodnie lub spódniczka były na gumkę (bez skomplikowanych szelek i pasków),
  • ubierać dziecko „na cebulkę”, co pozwoli dostosować nauczycielowi jego ubiór do temperatury panującej w sali jak i warunków atmosferycznych na dworze,
  • buty (pełne) były na sztywnej podeszwie, najlepiej zapinane na rzepy,
  • dziecko miało zawsze ubranie na zmianę. Powieśmy więc w szatni worek z naturalnej tkaniny z zapasowymi majtkami, rajstopami, bluzkami, skarpetkami,
  • długie włosy dziecka związać lub spiąć, tak aby nie zasłaniały oczu (zrezygnujmy z niepotrzebnych ozdobnych spinek),
  • zrezygnować całkowicie z dziecięcej biżuterii, takiej jak: kolczyki, pierścionki, łańcuszki.
273