Naszą ideą jest skoncentrowanie się na indywidualnym rozwoju każdego dziecka, uwzględniając jego aktywność w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej.
Stosujemy różnorodne metody i formy pracy z dzieckiem, m.in. „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej, metoda projektu, pedagogika zabawy, metoda nauczania matematyki E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, twórcze metody aktywności ruchowej Orffa i Labana, aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i inne.
Rodzice są jednym z podmiotów społeczności przedszkolnej, bez wsparcia którego trudno mówić o efektywności procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego realizowanego w przedszkolu. Rodzice współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Mają wpływ na koncepcję pracy placówki oraz organizację ważnych wydarzeń przedszkolnych. Nauczyciele dbają o częste kontakty miedzy przedszkolem a domem, o skuteczny przepływ informacji, co sprzyja ujednoliceniu procesu wychowania i edukacji dzieci.
Realizujemy zadania zawarte w programach działań edukacyjnych opracowane przez nauczycielki naszego przedszkola:
A także programy profilaktyczne:
Do stałych form współpracy z rodzicami należą:
W przedszkolu:
Cele główne: