PRZEDSZKOLE nr 183

Wrzesińska 10
03-713 Warszawa
Historia firmy i jej prezentacja

Naszą ideą jest skoncentrowanie się na indywidualnym rozwoju każdego dziecka, uwzględniając jego aktywność w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej.

Stosujemy różnorodne metody i formy pracy z dzieckiem, m.in. „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej, metoda projektu, pedagogika zabawy, metoda nauczania matematyki E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, twórcze metody aktywności ruchowej Orffa i Labana, aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i inne.

Rodzice są jednym z podmiotów społeczności przedszkolnej, bez wsparcia którego trudno mówić o efektywności procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego realizowanego w przedszkolu. Rodzice współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Mają wpływ na koncepcję pracy placówki oraz organizację ważnych wydarzeń przedszkolnych. Nauczyciele dbają o częste kontakty miedzy przedszkolem a domem, o skuteczny przepływ informacji, co sprzyja ujednoliceniu procesu wychowania i edukacji dzieci.

Wykaz produktów i usług

Realizujemy zadania zawarte w programach działań edukacyjnych opracowane przez nauczycielki naszego przedszkola:

  • Program czytelniczy „Przedszkolak przyszłym czytelnikiem”
  • Program profilaktyki logopedycznej „A czy Wy tak potraficie?”
  • Program zajęć plastycznych dla przedszkolaków
  • Program Edukacji Kulturalnej: „Tropami sztuki"

A także programy profilaktyczne:

  • „Zdrowym i bezpiecznym być”
  • „Dzieciństwo bez próchnicy”,
  • „Czyste powietrze wokół nas”

Do stałych form współpracy z rodzicami należą:

  • zebrania ogólne i grupowe z rodzicami,
  • indywidualne kontakty nauczycieli z rodzicami („dni otwarte”)
  • przekazywanie informacji za pomocą tablic informacyjnych i strony internetowej,
  • uroczystości przedszkolne,
  • zajęcia otwarte dla rodziców w grupach,
  • okolicznościowe spotkania integracyjne,
  • zajęcia warsztatowe, prelekcje, konsultacje udziałem specjalistów (psychologiem, logopedą)
  • zajęcia adaptacyjne z udziałem nowo przyjmowanych dzieci i ich rodziców,
  • spotkania z radą rodziców.

W przedszkolu:

  • zapewniamy opiekę, wychowanie i edukację w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
  • jesteśmy otwarci na potrzeby i zainteresowania dziecka,
  • wspieramy jego aktywność i kreatywność,
  • staramy się dostrzec jego uzdolnienia i pomagamy w rozwoju zainteresowań,
  • promujemy zdrowy tryb życia.

Cele główne:

  • wypracowanie z udziałem specjalistów skutecznych metod diagnozujących umiejętności i zdolności dzieci,
  • wzmacnianie oraz rozwijanie indywidualnych zdolności, talentów i zainteresowań dzieci,
  • rozwijanie otwartości, kreatywności i ciekawości badawczej,
  • wyposażenie dziecka w umiejętności i kompetencje związane z osiągnięciem dojrzałości szkolnej,
  • wprowadzenie dziecka w świat teatru, literatury, sztuki,
  • promowanie zdrowia i aktywności ruchowej, rozwijanie zamiłowania do uprawiania sportu,
  • uczenie współdziałania, zaradności, wiary we własne możliwości, empatii oraz wyrażania emocji w sposób adekwatny do sytuacji,
  • rozbudzanie świadomości przynależności regionalnej,
  • przekazywanie dobrych wzorców spędzania wolnego czasu- stosowanie profilaktyki uzależnień.
245